Çocukça Erken Okuryazarlık
Bu kitap hem eğitimcilere hem de ebeveynlere rehberlik edecek şekilde Milli Eğitim Bakanlığının Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline uygun hazırlanmıştır. Programda yer alan Türkçe alan becerilerine yönelik aşağıdaki becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
- Dinlemeyi / izlemeyi yönetebilme
- Görsel materyallerden anlamlar üretebilme
- Konuşma sürecini yönetebilme
- Yazı farkındalığına ilişkin becerileri gösterebilme
- Cümlelerin sözcüklerden oluştuğunu söyleyebilme
- Ses bilgisel farkındalık becerileri gösterebilme
- Sözcüklerin harflerden oluştuğunu fark edebilme
- Okuma önceri beceriler kazanabilme
- Yazma öncesi beceriler kazanabilme
Çocukların okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönlik bilimsel temelli yaklaşımlar ve pratik öneriler bir araya getirilerek bir kaynak sunulmuştur. içerikte yer alan ses bilgisel farkındalı, sözvük bilgisi, okuma farkındalığı, görsel ve işitsel dikkat çalışmaları ile dinleme becerilerine dayalı uygulamalar sadece öğrencilerin akademik kazanımlarını değil, aynı zamanda öğrenme sürecinden kayif almalarını ve kendilerini kaşfetmelerini de esas almaktadır.